Page 8 - Brosura manual consiliere si dezv pers UNISCAN
P. 8

3.   BINGO

                                                                                                                                       Împarte o foaie de hârtie în două. Scrie în partea stângă calităţile pe
                                                                                                                                       care ţi-ai dori să le aibă un prieten/ prietenă şi în partea dreaptă
              U n i t a t e a              3                                                                                           calităţile pe care tu le oferi în calitate de prieten.
              Cum relaţionăm?                                                                                                          Împărţiţi-vă în două echipe. O echipă completează o fişă de Bingo cu


                                                                                                                                       calităţile pe care membrii echipei le doresc la un prieten, iar cealaltă
                                                                                                                                       echipă completează o fişă de Bingo cu calităţile pe care le-ar oferi
                                                                                                                                       unui prieten. Prima echipă: numiţi un membru al echipei care să strige
                                                                                                                                       câte o calitate de pe fişa voastră. A doua echipă: numiţi un membru al
              Lecţia 1. Întâlnire cu ceilalţi                                                                                          echipei care strigă: „Bingo!”, dacă calitatea respectivă se regăseşte
                                                                                                                                       pe fişa echipei.

              1.    Priviţi imaginile de mai jos şi, în grupuri de patru persoane, discutaţi
                    despre:
                    a) care sunt persoanele implicate în interacţiune în fiecare imagine.
                    b) cum interacţionează persoanele din imagini.
                    c) cum credeţi că se simt persoanele din imagini.                                                                                                 Îi înţeleg nevoile
                                                                                                                                                Mă  acceptă
                    c) ce emoţii vă transmit persoanele din imagini.                                                                           aşa  cum  sunt,         şi i le respect,
                                                                                                                                                 mă  ascultă
                    d) în care dintre imagini credeţi că personajele comunică armonios?                                                         când  vorbesc        respect diferenţele
                                                                                                                                                                          dintre noi

                                                                                                                                                                                               îl / o apăr,
                                                                                                                                                                                               mă îngrijeşte





                                                                                                                                 4.    Să vedem: ghiceşti ori ba!
                                                                                                                                       Alege un coleg/ colegă din clasă şi scrie-i o scrisoare în care să îi spui
                                                                                                                                       ce calităţi apreciezi la el/ ea.  Menţionează o calitate pe care ţi-ai dori
                                                                                                                                       s-o ai şi tu şi ai vrea să o înveţi de la el/ ea. Explică-i ce ai putea să
                                                                                                                                       îmbunătăţeşti la tine dacă ai avea acea calitate.  Vă aşezaţi în cerc şi,
                                                                                                                                       pe rând, treceţi în mijloc şi citiţi scrisorile fără să menţionaţi numele
                                                                                                                                       destinatarilor. Cereţi colegilor să ghicescă cui îi este adresată
                                                                                                                                       scrisoarea. Destinatarul scrisorii trece în mijloc şi continuă jocul citind
              2.   Bifează categoriile de persoane cu care relaţionezi foarte des în viaţa ta.
                                                                                                                                       scrisoarea sa. Continuaţi până citiţi toate scrisorile.
                    Alege un coleg/ colegă şi povesteşte-i care sunt persoanele importante
                    din viaţa ta şi situaţiile în care relaţionezi cu aceste persoane.

                    è membri ai familiei: părinţi, bunici, fraţi, surori, verişori, verişoare,
                        unchi, mătuşi
                    è prieteni
                    è cunoştinţe
                    è colegi: de clasă, de şcoală
                    è profesori                                                                                 8        9
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13