Page 9 - Brosura manual consiliere si dezv pers UNISCAN
P. 9

3.   BINGO

                   Împarte o foaie de hârtie în două. Scrie în partea stângă calităţile pe
                   care ţi-ai dori să le aibă un prieten/ prietenă şi în partea dreaptă
 U n i t a t e a   3  calităţile pe care tu le oferi în calitate de prieten.
 Cum relaţionăm?       Împărţiţi-vă în două echipe. O echipă completează o fişă de Bingo cu


                   calităţile pe care membrii echipei le doresc la un prieten, iar cealaltă
                   echipă completează o fişă de Bingo cu calităţile pe care le-ar oferi
                   unui prieten. Prima echipă: numiţi un membru al echipei care să strige
                   câte o calitate de pe fişa voastră. A doua echipă: numiţi un membru al
 Lecţia 1. Întâlnire cu ceilalţi  echipei care strigă: „Bingo!”, dacă calitatea respectivă se regăseşte
                   pe fişa echipei.

 1.   Priviţi imaginile de mai jos şi, în grupuri de patru persoane, discutaţi
 despre:
 a) care sunt persoanele implicate în interacţiune în fiecare imagine.
 b) cum interacţionează persoanele din imagini.
 c) cum credeţi că se simt persoanele din imagini.  Îi înţeleg nevoile
                            Mă  acceptă
 c) ce emoţii vă transmit persoanele din imagini.  aşa  cum  sunt,   şi i le respect,
                            mă  ascultă
 d) în care dintre imagini credeţi că personajele comunică armonios?  când  vorbesc  respect diferenţele
                                                     dintre noi

                                                                           îl / o apăr,
                                                                          mă îngrijeşte





             4.    Să vedem: ghiceşti ori ba!
                   Alege un coleg/ colegă din clasă şi scrie-i o scrisoare în care să îi spui
                   ce calităţi apreciezi la el/ ea.  Menţionează o calitate pe care ţi-ai dori
                   s-o ai şi tu şi ai vrea să o înveţi de la el/ ea. Explică-i ce ai putea să
                   îmbunătăţeşti la tine dacă ai avea acea calitate.  Vă aşezaţi în cerc şi,
                   pe rând, treceţi în mijloc şi citiţi scrisorile fără să menţionaţi numele
                   destinatarilor. Cereţi colegilor să ghicescă cui îi este adresată
                   scrisoarea. Destinatarul scrisorii trece în mijloc şi continuă jocul citind
 2.   Bifează categoriile de persoane cu care relaţionezi foarte des în viaţa ta.
                   scrisoarea sa. Continuaţi până citiţi toate scrisorile.
 Alege un coleg/ colegă şi povesteşte-i care sunt persoanele importante
 din viaţa ta şi situaţiile în care relaţionezi cu aceste persoane.

 è membri ai familiei: părinţi, bunici, fraţi, surori, verişori, verişoare,
 unchi, mătuşi
 è prieteni
 è cunoştinţe
 è colegi: de clasă, de şcoală
 è profesori  8  9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14