Nume | Detalii |
---|---|
Sistem de operare | Windows Vista+, Android 4.03+, Linux (Ubuntu 14.04, Linux Mint 16, Debian GNU/Linux 7.0, OpenSUSE 13.1), OS X 10.9+, iOS 7.1.X+ |
Browser | Google Chrome 31+ (Windows Vista+, Android 4.03+, Linux, OS X 10.9+, iOS 7.1.X+) Mozilla Firefox 25+ (Windows Vista+, Android 4.03+, Linux, OS X 10.9+) Internet Explorer 10+ (Windows 7+) Safari 7+ (OS X 10.9+, iOS 7.1.X+) |
Hardware | PC/ tabletă/ smartphone cu procesor având cerințe minime de 800 MHz, 512 MB RAM, 1 GB spaţiu disponibil de stocare |
Rezoluţie | Minimum 1024x768 pixeli |
a. Pe un calculator:
b. Pe tabletă / telefon inteligent - prin simpla accesare a adresei de web indicată (scrisă în bara de adrese a browser-ului dumneavoastră) : www.manuale.edu.ro
Elementele multimedia integrate în cadrul manualelor digitale sunt optimizate pentru utilizare web, având dimeniuni reduse şi, implicit, un timp scăzut de încărcare.
Elementele de tip video au următoarele specificaţii:
Elementele de tip audio au următoarele specificaţii:
Elementele de tip imagini respectă următoarele specificaţii:
Prima fereastră solicită introducerea unui nume de utilizator. Acesta este folosit pentru înregistrarea rezultatelor fiecărui utilizator în parte și pentru păstrarea istoricului său.
La început trebuie introdus numele, la următoarele porniri ale programului se poate doar alege (selecta) un nume de utilizator deja existent.
După introducere sau alegere utilizator, se apasă butonul „Intră”.
Manualul digital integrează o interfaţă grafică ce respectă ultimele cerinţe de ergonomie şi care integrează ultimele convenţii şi metafore în dezvoltarea aplicaţiilor multimedia interactive.
Interfața aplicației pune la dispoziția utilizatorilor două bare de meniu vertical, situate la stânga și respectiv la dreapta ecranului.
Acestea pun la dispoziţia utilizatorului mai multe acţiuni:
1. Micşorarea/mărirea imaginii afişată pe ecran
Pentru a mări sau micșora imaginea de pe ecran, în scopul observării detaliilor la unele exerciții sau pentru o mai ușoară parcurgere a textelor, se apasă pe cele două butoane puse la dispoziţie de meniul general.
2. Salt la începutul manualului
Apăsarea pe acest buton poziţionează utilizatorul la începutul manualului, oriunde s-ar afla acesta la acel moment.
3. Salt la sfârşitul manualului
Apăsarea pe acest buton poziţionează utilizatorul la sfârşitul manualului, oriunde s-ar afla acesta la acel moment.
4. Parcurgere pagină cu pagină
Se poate da pagina înainte sau înapoi folosind butoanele Pagină înainte ( ) şi Pagină înapoi ( ).
Pentru o parcurgere uşoară şi plăcută a manualului există implementată și o altă posibilitate de parcurgere Înainte/Înapoi: apăsarea pe colţurile din dreapta ale cărţii te mută o pagină înainte, apăsarea pe colţurile din stânga te mută o pagină înapoi.
5. Salt la o pagină anume
Această acţiune se poate realiza prin introducerea numărului de pagină dorit în casuța goală din meniul general, aflată sub textul „PAG”. După introducerea numărului, se apasă tasta “ENTER” de la tastatură sau butonul de confirmare introducere de pe tastatura virtuală a tabletei sau telefonului inteligent.
6. Accesare Cuprins manual
Apăsarea acestui buton permite accesarea Cuprinsului manualului din care se poate ajunge direct, la simpla selectare, la lecțiile dorite.
7. Accesare fereastră de afişare a rezultatelor
Apăsarea acestui buton va afișa rezultatele exercițiilor parcurse pentru fiecare utilizator în parte.
Pentru fiecare înregistrare în parte (înregistrare din tabelul cu rezultate) sunt memorate:
8. Accesare ajutor general manual
Afișează un text de ajutor pentru pornirea și utilizarea programului. Acest text este în același timp și un ghid de utilizare, ghid al profesorului.
9. Informații utilizator
Afișează o fereastră în care apare numele utilizatorului care parcurge manualul în acel moment.
10. Mărire pe tot ecranul
Afișează întreaga fereastră a manualului pe tot ecranul, eliminând barele browserului.
Revenirea la afișarea inclusă în browser se face apăsând tasta Esc.
11. Schimbarea modului de afișare
Acest buton conține trei moduri de afișare:
a. un mod de afișare tip carte (afișarea manualului se face în două pagini, fără rearanjarea elementelor pe ecran.)
b. mod de afișare o pagină (afișarea manualului se face într-o pagină, fără rearanjarea elementelor pe ecran)
c. mod de afișare pentru echipamente mobile cu ecran mic (afișarea manualului se face pagină cu pagină, cu rearanjarea elementelor pe ecran). În acest mod de vizualizare se schimbă întreaga formă a interfeței, aceasta fiind adaptată mediilor mobile.
În funcție de rezoluția ecranului, se decide automat care sunt modurile de vizualizare potrivite acelei rezoluții, pentru a asigura o experiență de citire plăcută. Utilizatorul are posibilitatea să îl aleagă pe cel preferat dintre acestea făcând clic pe butonul asociat.
Astfel:
În variantele de afișare a și b, utilizatorul are la dispoziție butoanele de mărire/micșorare pentru a vedea mărit/micșorat conținutul ferestrei.
12. Includerea unei notițe în manual
În momentul în care elevul dorește să includă în manual o notiță, el are această posibilitate apăsând pe butonul .
Odată apăsat acest buton, modul de introducere de notițe este activ și meniul se expandează astfel:
Când meniul este expandat, la un clic în locul dorit pe pagină se plasează acolo o pioneză . Clic pe aceasta pioneză va deschide o fereastră în care se poate scrie notița:
Salvarea notiței se face apăsând pe butonul . Renunțarea la notiță (ștergerea sa de pe pagină) se face apăsând butonul .
Dacă se dorește ștergerea tuturor notițelor de pe pagină se apasă butonul . Fiind o operație distructivă, se afișează o fereastră de confirmare înainte de realizarea efectivă a operației de ștergere la care trebuie răspuns cu Da sau cu Nu.
Această funcționalitate nu este disponibilă pe anumite echipamente, în anumite combinații de sistem de operare/browser.
Manualul conține trei tipuri de AMII.
Cele trei tipuri de AMII sunt marcate diferit în versiunea digital a manualului astfel:
Aceste butoane sunt poziționate întotdeauna deasupra paginilor de manual.
1. Butoane fereastră AMII interactiv
Activităţile tip AMII interactiv se pornesc de la butoane marcate cu:
Un exemplu de fereastră pentru un AMII interactiv este următorul:
Fereastra poate conţine unele din următoarele butoane (sau toate, după caz):
2. Butoane fereastră AMII static
Activităţile tip AMII static se pornesc de la butoane marcate cu:
Un exemplu de AMII static este următorul:
Fereastra poate fi închisă de la butonul de ieșire.
3. Butoane fereastră AMII animat
Butonul pentru pornirea secvențelor video, AMII animat
Apăsarea acestui buton va porni diverse filme educative sau capturi video de ecran.
Un exemplu de AMII animat este următorul:
Se poate asculta un sunet dacă se apasă butonul
Ce poate face copilul:
Toate activitățile trebuie să fie finalizate în primul rând în manualul tipărit al elevului. Software-ul poate fi utilizat de elevi pentru a verifica răspunsurile lor. Rezultatele rezolvării activităţilor interactive se înregistrează pentru utilizatorul care a intrat în manual, corelat cu dispozitivul pe care se parcurge activitatea şi browser-ul de internet utilizat. Pentru fiecare înregistrare în parte (înregistrare din tabelul cu rezultate) sunt memorate:
Există posibilitatea de a căuta în tabel o informaţie introducând datele de căutat în câmpul „Caută”.
De asemenea, există posibilitatea de a sorta crescător sau descrescător datele după fiecare coloană a tabelului apăsând pe săgetuţa de lângă numele coloanei.
Programul conține aceleași capitole ca și cartea tipărită. Fiecare capitol este împărțit în mai multe lecții. În rândurile de mai jos vă prezentăm câteva sugestii cu privire la modul de abordare a fiecărui tip de secțiune / activitate întâlnite în fiecare unitate de curs din acest manual.
Sugerăm ca noile noțiuni să fie prezentate prin intermediul software-ului. Profesorul le prezintă elevilor noțiunile noi, în același timp cu afișarea pe ecran e imaginilor sau secvențelor video.
Această caracteristică a software-ului este ideală nu numai pentru prezentarea de noțiuni noi, dar, de asemenea, pentru verificarea / revizuirea cunoștințelor, pentru consolidare și pentru recapitulare generală.
Profesorul discută cu elevii animația de pe ecran și îi încurajează să se alăture în acțiunile de acolo. În același timp, acest tip de activitate poate fi folosit pentru învățarea prin descoperire de către fiecare copil în parte.
Sugerăm că toate tipurile de activități interactive ar trebui să fie exploatate cu utilizarea software-ului, după cum urmează:
Name | Details |
---|---|
Operating system | Windows Vista+, Android 4.03+, Linux (Ubuntu 14.04, Linux Mint 16, Debian GNU/Linux 7.0, OpenSUSE 13.1), OS X 10.9+, iOS 7.1.X+ |
Browser | Google Chrome 31+ (Windows Vista+, Android 4.03+, Linux, OS X 10.9+, iOS 7.1.X+) Mozilla Firefox 25+ (Windows Vista+, Android 4.03+, Linux, OS X 10.9+) Internet Explorer 10+ (Windows 7+) Safari 7+ (OS X 10.9+, iOS 7.1.X+) |
Hardware | PC/ tablet/ smartphone with a processor with minimum requirements 800 MHz, 512 MB RAM, 1 GB available storage space |
Rezoluţie | Minimum 1024x768 pixeli |
a. On a computer: online:
b. On tablet / smartphone - simply by accessing the web address given (written in the address bar of your browser): www.manuale.edu.ro
Integrated multimedia elements in digital textbooks are optimized for web usage, with low dimensions and, implicitly, a low load time.
The video type elements have the following specifications:
The audio features have the following specifications:
The image items meet the following specifications:
The first window prompts you to enter a username. It is used to record the results of each user and to preserve their history.
At first you must enter the name, at the next start of the program you can just choose (select) a pre-existing username.
After entering or selecting a user, press the "Enter" button.
The digital handbook integrates a graphical interface that meets the latest ergonomic requirements and integrates the latest conventions and metaphors into the development of interactive multimedia applications.
The interface of the application provides users with two vertical menu bars, located to the left and to the right of the screen, respectively.
They provide the user with several actions:
1. Decrease/enlarge the on-screen image:
To zoom in or out the image on the screen in order to see the details of some exercises or to scroll through the texts more easily, press the two buttons provided by the general menu.
2. Return to the beginning of the manual:
Pressing this button positions the user at the beginning of the manual, wherever he might be at that moment.
3. Go to the end of the manual:
Pressing this button positions the user at the end of the manual wherever he or she may be at that time.
4. Browse page by page:
You can go a page forward or back using the Page forward ( ) and Page back ( ).
For an easy and enjoyable browsing of the manual, there is another way to go Forward / Back: pressing the right corners of the book turns one page forward, pressing the left corners turns one page back.
5. Go to a specific page:
This action can be done by entering the desired page number in the empty box in the general menu under the text "PAG". After entering the number, press the "ENTER" key on the keyboard or the input confirmation button on the smartphone or tablet virtual keyboard. In the example presented, the number 24 was entered, for a direct jump to page 24 of the manual.
6. Access the manual’s Contents:
The manual has an opening Contents page from which the desired chapters can be accessed directly by simply selecting them. Pressing this button places you directly at the program's contents page.
7. Access the results display window:
Pressing this button will display the results of the exercises and the evaluation results for each individual user.
For each individual record (record within the results table) are stored:
8. Access manual’s general help
Displays help text for starting and using the program. This text is also a user guide, a teacher's guide.
9. User information:
Displays a window showing some general user information.
10. Zoom in full screen:
Displays the entire window of the manual in full screen, removing the browser bars. Returning to the display included in the browser is done by pressing the Esc key.
11. Change display mode:
There are three display modes:
a. a display mode book type (the display of digital handbook is made on two pages, without rearranging the elements on the screen)
b. a display mode one page (the display of digital handbook is made on one pages, without rearranging the elements on the screen)
c. a display mode for devices with small screen (the display of digital handbook is made page by page and provides the rearranging the elements on the screen). In this viewing mode, the entire interface changes, it is adapted to mobile environments.
Depending on the screen resolution, it is automatically decided which view modes are appropriate to that resolution to ensure a pleasant reading experience. The user has the choice of the preferred one by clicking on the associated button.
So:
12. Include a note in the manual:
When the student wishes to include a note in the handbook, he has this possibility by pressing the button .
Once this button is pressed, note mode is active and the menu is expanded as follows:
When the menu is expanded, with a click on the desired place on the page, a tack is placed there . Click on this tack to open a window where you can write the note:
Saving the note is done by pressing the button . To renounce the note (deleting it from the page) is done by pressing the button .
If you want to delete all the notes in the manual, press the button . Being a destructive operation for the entire manual, a confirmation window is displayed before the actual deletion operation is performed with a Yes (Șterge) or No (Anulare) answer.
This functionality is not available on certain devices in certain combinations of operating systems / browser.
The manual contains three types of AMII.
The three AMII types are marked differently in the digital version of the manual as follows:
1. Interactive AMII window buttons:
Interactive AMII activities start from buttons marked with:
An example of a window for an interactive AMII is the following:
The window may contain some of the following buttons (or all, as appropriate):
2. Static AMII window buttons
Static AMII activities start from buttons marked with:
An example of static AMII is the following:
The window can be closed from the exit button.
3. Animated AMII window buttons
Video clips start button, animated AMII
Pressing this button will start the animated version of some dialogues or songs. The video viewer window provides you with a film display window and a scroll control panel.
An example of animated AMI is the following:
You can listen to a sound by pressing the button
The child can:
All activities must be finalized first in the printed manual of the student. The software can be used by students to check their answers. The results of solving interactive activities are recorded for the user who entered the manual, correlated with the device on which the activity is performed and the Internet browser used. For each individual record (record within the results table) there are stored:
It is possible to find information in the table by entering the search data in the "Caută” (“Search") field.
It is also possible to sort the data ascending or descending after each column of the table by clicking on the checkbox next to the column name.
The program contains the same chapters as the printed book. Each chapter is divided into several lessons. In the following lines there are a few suggestions on how to approach each type of section / activity encountered in each unit in this manual.
We suggest that the new notions be presented through the software. The teacher introduces new concepts to pupils while displaying images or video sequences on the screen.
This feature of the software is ideal not only for presenting new concepts, but also for verifying / reviewing knowledge, for consolidation and for general consolidation.
The teacher discusses with the students the animation on the screen and encourages them to join in the actions there. At the same time, this type of activity can be used for learning by discovery by each child.
We suggest that all types of interactive activities should be exploited using the software as follows:
Nume | Detalii |
---|---|
Sistem de operare | Windows Vista+, Android 4.03+, Linux (Ubuntu 14.04, Linux Mint 16, Debian GNU/Linux 7.0, OpenSUSE 13.1), OS X 10.9+, iOS 7.1.X+ |
Browser | Google Chrome 31+ (Windows Vista+, Android 4.03+, Linux, OS X 10.9+, iOS 7.1.X+) Mozilla Firefox 25+ (Windows Vista+, Android 4.03+, Linux, OS X 10.9+) Internet Explorer 10+ (Windows 7+) Safari 7+ (OS X 10.9+, iOS 7.1.X+) |
Hardware | PC/ tabletă/ smartphone cu procesor având cerințe minime de 800 MHz, 512 MB RAM, 1 GB spaţiu disponibil de stocare |
Rezoluţie | Minimum 1024x768 pixeli |
a. Pe un calculator:
b. Pe tabletă / telefon inteligent - prin simpla accesare a adresei de web indicată (scrisă în bara de adrese a browser-ului dumneavoastră) : www.manuale.edu.ro
Elementele multimedia integrate în cadrul manualelor digitale sunt optimizate pentru utilizare web, având dimeniuni reduse şi, implicit, un timp scăzut de încărcare.
Elementele de tip video au următoarele specificaţii:
Elementele de tip audio au următoarele specificaţii:
Elementele de tip imagini respectă următoarele specificaţii:
Prima fereastră solicită introducerea unui nume de utilizator. Acesta este folosit pentru înregistrarea rezultatelor fiecărui utilizator în parte și pentru păstrarea istoricului său.
La început trebuie introdus numele, la următoarele porniri ale programului se poate doar alege (selecta) un nume de utilizator deja existent.
După introducere sau alegere utilizator, se apasă butonul „Intră”.
Manualul digital integrează o interfaţă grafică ce respectă ultimele cerinţe de ergonomie şi care integrează ultimele convenţii şi metafore în dezvoltarea aplicaţiilor multimedia interactive.
Interfața aplicației pune la dispoziția utilizatorilor două bare de meniu vertical, situate la stânga și respectiv la dreapta ecranului.
Acestea pun la dispoziţia utilizatorului mai multe acţiuni:
1. Micşorarea/mărirea imaginii afişată pe ecran
Pentru a mări sau micșora imaginea de pe ecran, în scopul observării detaliilor la unele exerciții sau pentru o mai ușoară parcurgere a textelor, se apasă pe cele două butoane puse la dispoziţie de meniul general.
2. Salt la începutul manualului
Apăsarea pe acest buton poziţionează utilizatorul la începutul manualului, oriunde s-ar afla acesta la acel moment.
3. Salt la sfârşitul manualului
Apăsarea pe acest buton poziţionează utilizatorul la sfârşitul manualului, oriunde s-ar afla acesta la acel moment.
4. Parcurgere pagină cu pagină
Se poate da pagina înainte sau înapoi folosind butoanele Pagină înainte ( ) şi Pagină înapoi ( ).
Pentru o parcurgere uşoară şi plăcută a manualului există implementată și o altă posibilitate de parcurgere Înainte/Înapoi: apăsarea pe colţurile din dreapta ale cărţii te mută o pagină înainte, apăsarea pe colţurile din stânga te mută o pagină înapoi.
5. Salt la o pagină anume
Această acţiune se poate realiza prin introducerea numărului de pagină dorit în casuța goală din meniul general, aflată sub textul „PAG”. După introducerea numărului, se apasă tasta “ENTER” de la tastatură sau butonul de confirmare introducere de pe tastatura virtuală a tabletei sau telefonului inteligent.
6. Accesare Cuprins manual
Apăsarea acestui buton permite accesarea Cuprinsului manualului din care se poate ajunge direct, la simpla selectare, la lecțiile dorite.
7. Accesare fereastră de afişare a rezultatelor
Apăsarea acestui buton va afișa rezultatele exercițiilor parcurse pentru fiecare utilizator în parte.
Pentru fiecare înregistrare în parte (înregistrare din tabelul cu rezultate) sunt memorate:
8. Accesare ajutor general manual
Afișează un text de ajutor pentru pornirea și utilizarea programului. Acest text este în același timp și un ghid de utilizare, ghid al profesorului.
9. Informații utilizator
Afișează o fereastră în care apare numele utilizatorului care parcurge manualul în acel moment.
10. Mărire pe tot ecranul
Afișează întreaga fereastră a manualului pe tot ecranul, eliminând barele browserului.
Revenirea la afișarea inclusă în browser se face apăsând tasta Esc.
11. Schimbarea modului de afișare
Acest buton conține trei moduri de afișare:
a. un mod de afișare tip carte (afișarea manualului se face în două pagini, fără rearanjarea elementelor pe ecran.)
b. mod de afișare o pagină (afișarea manualului se face într-o pagină, fără rearanjarea elementelor pe ecran)
c. mod de afișare pentru echipamente mobile cu ecran mic (afișarea manualului se face pagină cu pagină, cu rearanjarea elementelor pe ecran). În acest mod de vizualizare se schimbă întreaga formă a interfeței, aceasta fiind adaptată mediilor mobile.
În funcție de rezoluția ecranului, se decide automat care sunt modurile de vizualizare potrivite acelei rezoluții, pentru a asigura o experiență de citire plăcută. Utilizatorul are posibilitatea să îl aleagă pe cel preferat dintre acestea făcând clic pe butonul asociat.
Astfel:
În variantele de afișare a și b, utilizatorul are la dispoziție butoanele de mărire/micșorare pentru a vedea mărit/micșorat conținutul ferestrei.
12. Includerea unei notițe în manual
În momentul în care elevul dorește să includă în manual o notiță, el are această posibilitate apăsând pe butonul .
Odată apăsat acest buton, modul de introducere de notițe este activ și meniul se expandează astfel:
Când meniul este expandat, la un clic în locul dorit pe pagină se plasează acolo o pioneză . Clic pe aceasta pioneză va deschide o fereastră în care se poate scrie notița:
Salvarea notiței se face apăsând pe butonul . Renunțarea la notiță (ștergerea sa de pe pagină) se face apăsând butonul .
Dacă se dorește ștergerea tuturor notițelor de pe pagină se apasă butonul . Fiind o operație distructivă, se afișează o fereastră de confirmare înainte de realizarea efectivă a operației de ștergere la care trebuie răspuns cu Da sau cu Nu.
Această funcționalitate nu este disponibilă pe anumite echipamente, în anumite combinații de sistem de operare/browser.
Manualul conține trei tipuri de AMII.
Cele trei tipuri de AMII sunt marcate diferit în versiunea digital a manualului astfel:
Aceste butoane sunt poziționate întotdeauna deasupra paginilor de manual.
1. Butoane fereastră AMII interactiv
Activităţile tip AMII interactiv se pornesc de la butoane marcate cu:
Un exemplu de fereastră pentru un AMII interactiv este următorul:
Fereastra poate conţine unele din următoarele butoane (sau toate, după caz):
2. Butoane fereastră AMII static
Activităţile tip AMII static se pornesc de la butoane marcate cu:
Un exemplu de AMII static este următorul:
Fereastra poate fi închisă de la butonul de ieșire.
3. Butoane fereastră AMII animat
Butonul pentru pornirea secvențelor video, AMII animat
Apăsarea acestui buton va porni diverse filme educative sau capturi video de ecran.
Un exemplu de AMII animat este următorul:
Se poate asculta un sunet dacă se apasă butonul
Ce poate face copilul:
Toate activitățile trebuie să fie finalizate în primul rând în manualul tipărit al elevului. Software-ul poate fi utilizat de elevi pentru a verifica răspunsurile lor. Rezultatele rezolvării activităţilor interactive se înregistrează pentru utilizatorul care a intrat în manual, corelat cu dispozitivul pe care se parcurge activitatea şi browser-ul de internet utilizat. Pentru fiecare înregistrare în parte (înregistrare din tabelul cu rezultate) sunt memorate:
Există posibilitatea de a căuta în tabel o informaţie introducând datele de căutat în câmpul „Caută”.
De asemenea, există posibilitatea de a sorta crescător sau descrescător datele după fiecare coloană a tabelului apăsând pe săgetuţa de lângă numele coloanei.
Programul conține aceleași capitole ca și cartea tipărită. Fiecare capitol este împărțit în mai multe lecții. În rândurile de mai jos vă prezentăm câteva sugestii cu privire la modul de abordare a fiecărui tip de secțiune / activitate întâlnite în fiecare unitate de curs din acest manual.
Sugerăm ca noile noțiuni să fie prezentate prin intermediul software-ului. Profesorul le prezintă elevilor noțiunile noi, în același timp cu afișarea pe ecran e imaginilor sau secvențelor video.
Această caracteristică a software-ului este ideală nu numai pentru prezentarea de noțiuni noi, dar, de asemenea, pentru verificarea / revizuirea cunoștințelor, pentru consolidare și pentru recapitulare generală.
Profesorul discută cu elevii animația de pe ecran și îi încurajează să se alăture în acțiunile de acolo. În același timp, acest tip de activitate poate fi folosit pentru învățarea prin descoperire de către fiecare copil în parte.
Sugerăm că toate tipurile de activități interactive ar trebui să fie exploatate cu utilizarea software-ului, după cum urmează:
Name | Details |
---|---|
Operating system | Windows Vista+, Android 4.03+, Linux (Ubuntu 14.04, Linux Mint 16, Debian GNU/Linux 7.0, OpenSUSE 13.1), OS X 10.9+, iOS 7.1.X+ |
Browser | Google Chrome 31+ (Windows Vista+, Android 4.03+, Linux, OS X 10.9+, iOS 7.1.X+) Mozilla Firefox 25+ (Windows Vista+, Android 4.03+, Linux, OS X 10.9+) Internet Explorer 10+ (Windows 7+) Safari 7+ (OS X 10.9+, iOS 7.1.X+) |
Hardware | PC/ tablet/ smartphone with a processor with minimum requirements 800 MHz, 512 MB RAM, 1 GB available storage space |
Rezoluţie | Minimum 1024x768 pixeli |
a. On a computer: online:
b. On tablet / smartphone - simply by accessing the web address given (written in the address bar of your browser): www.manuale.edu.ro
Integrated multimedia elements in digital textbooks are optimized for web usage, with low dimensions and, implicitly, a low load time.
The video type elements have the following specifications:
The audio features have the following specifications:
The image items meet the following specifications:
The first window prompts you to enter a username. It is used to record the results of each user and to preserve their history.
At first you must enter the name, at the next start of the program you can just choose (select) a pre-existing username.
After entering or selecting a user, press the "Enter" button.
The digital handbook integrates a graphical interface that meets the latest ergonomic requirements and integrates the latest conventions and metaphors into the development of interactive multimedia applications.
The interface of the application provides users with two vertical menu bars, located to the left and to the right of the screen, respectively.
They provide the user with several actions:
1. Decrease/enlarge the on-screen image:
To zoom in or out the image on the screen in order to see the details of some exercises or to scroll through the texts more easily, press the two buttons provided by the general menu.
2. Return to the beginning of the manual:
Pressing this button positions the user at the beginning of the manual, wherever he might be at that moment.
3. Go to the end of the manual:
Pressing this button positions the user at the end of the manual wherever he or she may be at that time.
4. Browse page by page:
You can go a page forward or back using the Page forward ( ) and Page back ( ).
For an easy and enjoyable browsing of the manual, there is another way to go Forward / Back: pressing the right corners of the book turns one page forward, pressing the left corners turns one page back.
5. Go to a specific page:
This action can be done by entering the desired page number in the empty box in the general menu under the text "PAG". After entering the number, press the "ENTER" key on the keyboard or the input confirmation button on the smartphone or tablet virtual keyboard. In the example presented, the number 24 was entered, for a direct jump to page 24 of the manual.
6. Access the manual’s Contents:
The manual has an opening Contents page from which the desired chapters can be accessed directly by simply selecting them. Pressing this button places you directly at the program's contents page.
7. Access the results display window:
Pressing this button will display the results of the exercises and the evaluation results for each individual user.
For each individual record (record within the results table) are stored:
8. Access manual’s general help
Displays help text for starting and using the program. This text is also a user guide, a teacher's guide.
9. User information:
Displays a window showing some general user information.
10. Zoom in full screen:
Displays the entire window of the manual in full screen, removing the browser bars. Returning to the display included in the browser is done by pressing the Esc key.
11. Change display mode:
There are three display modes:
a. a display mode book type (the display of digital handbook is made on two pages, without rearranging the elements on the screen)
b. a display mode one page (the display of digital handbook is made on one pages, without rearranging the elements on the screen)
c. a display mode for devices with small screen (the display of digital handbook is made page by page and provides the rearranging the elements on the screen). In this viewing mode, the entire interface changes, it is adapted to mobile environments.
Depending on the screen resolution, it is automatically decided which view modes are appropriate to that resolution to ensure a pleasant reading experience. The user has the choice of the preferred one by clicking on the associated button.
So:
12. Include a note in the manual:
When the student wishes to include a note in the handbook, he has this possibility by pressing the button .
Once this button is pressed, note mode is active and the menu is expanded as follows:
When the menu is expanded, with a click on the desired place on the page, a tack is placed there . Click on this tack to open a window where you can write the note:
Saving the note is done by pressing the button . To renounce the note (deleting it from the page) is done by pressing the button .
If you want to delete all the notes in the manual, press the button . Being a destructive operation for the entire manual, a confirmation window is displayed before the actual deletion operation is performed with a Yes (Șterge) or No (Anulare) answer.
This functionality is not available on certain devices in certain combinations of operating systems / browser.
The manual contains three types of AMII.
The three AMII types are marked differently in the digital version of the manual as follows:
1. Interactive AMII window buttons:
Interactive AMII activities start from buttons marked with:
An example of a window for an interactive AMII is the following:
The window may contain some of the following buttons (or all, as appropriate):
2. Static AMII window buttons
Static AMII activities start from buttons marked with:
An example of static AMII is the following:
The window can be closed from the exit button.
3. Animated AMII window buttons
Video clips start button, animated AMII
Pressing this button will start the animated version of some dialogues or songs. The video viewer window provides you with a film display window and a scroll control panel.
An example of animated AMI is the following:
You can listen to a sound by pressing the button
The child can:
All activities must be finalized first in the printed manual of the student. The software can be used by students to check their answers. The results of solving interactive activities are recorded for the user who entered the manual, correlated with the device on which the activity is performed and the Internet browser used. For each individual record (record within the results table) there are stored:
It is possible to find information in the table by entering the search data in the "Caută” (“Search") field.
It is also possible to sort the data ascending or descending after each column of the table by clicking on the checkbox next to the column name.
The program contains the same chapters as the printed book. Each chapter is divided into several lessons. In the following lines there are a few suggestions on how to approach each type of section / activity encountered in each unit in this manual.
We suggest that the new notions be presented through the software. The teacher introduces new concepts to pupils while displaying images or video sequences on the screen.
This feature of the software is ideal not only for presenting new concepts, but also for verifying / reviewing knowledge, for consolidation and for general consolidation.
The teacher discusses with the students the animation on the screen and encourages them to join in the actions there. At the same time, this type of activity can be used for learning by discovery by each child.
We suggest that all types of interactive activities should be exploited using the software as follows: