MIRACOLUL BAIETILOR. CE POT FACE PARINTII SI EDUCATORII PENTRU A TRANSFORMA BAIETII IN BARBATI DE EXCEPTIE 978-606-40-0117-7
Produs indisponibil momentan. Pentru comenzi va rugam trimiteti mail la adresa bookshop@uniscan.ro sau contactati-ne la numarul de telefon 021/2245080, 021/2245026 Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.
Prin ce diferă creşterea băieţilor de aceea a fetelor? Sunt predispuşi băieţii noştri aflaţi la pubertate sau la adolescenţă să intre în mai multe buclucuri decât fetele de aceeaşi vârstă? Cum ne putem ajuta fiii să străbată cu bine aceste perioade şi să se maturizeze fără a le ştirbi masculinitatea în devenire?
Într-o societate în care femeile sunt considerate categorie marginalizată şi privite ca potenţiale victime, băieţii, ulterior bărbaţii, ajung să fie priviţi ca potenţiali agresori. Astfel, discrepanţa socială nu se reduce, ci se adânceşte. Cum ar fi, însă, ne propune autorul acestei cărţi, să pornim de la premisa că băieţii sunt structuraţi diferit, că, de-a lungul mileniilor, au evoluat având nevoi, scopuri şi comportamente diferite de cele ale fetelor? În loc să încercăm să-i schimbăm, încadrându-i într-un tipar feminin, putem începe prin a-i înţelege şi a le oferi acel cadru de dezvoltare de care au nevoie pentru a deveni bărbaţii pe care ni-i dorim: puternici, protectori, devotaţi.
Michael Gurian este un pionier al cercetării diferenţelor de gen şi impactului lor asupra familiilor, şcolilor, corporaţiilor şi politicilor publice. Cofondator al Institutului Gurian, el predă, ţine conferinţe şi conduce ateliere formative în lumea întreagă. De acelaşi autor a mai apărut, la Editura Trei, Prezenţa invizibilă.
Cuprins
Prefaţă la ediţia a zecea aniversară
Introducere
Călătoria lui Pinocchio
Cum să iubeşti un băiat
Partea I. De ce sunt băieţii aşa cum sunt?
Capitolul 1. Unde începe totul: biologia masculinităţii
Înnăscut versus dobândit
Motorul principal: testosteronul
Cum gândeşte un băiat: creierul masculin
Ce simte un băiat: creierul şi sentimentele
De la biologie la cultură
Capitolul 2. Cultura creată de băieţi
Principiul 1: Competiţie, performanţă şi dezvoltarea competenţelor
Principiul 2: Empatia funcţională
Principiul 3: Preferinţa pentru grupurile mari
Principiul 4: Căutarea independenţei
Principiul 5: Sacrificiul personal în cadrul experienţei colective
Principiul 6: Modelele de rol masculine
Principiul 7: Transformarea vieţii în sport şi sportului în viaţă
Stadiile vieţii unui băiat
Pot băieţii să fie şi băieţi, şi feminişti în acelaşi timp?
Partea a II-a. De ce au nevoie băieţii
Capitolul 3. Băieţii au nevoie de un trib
Cele trei familii
Băieţii — creaturi tribale
Prima familie
A doua familie
A treia familie
Capitolul 4. Te voi iubi mereu: ce au nevoie băieţii de la mamele lor
Condiţiile adecvate pentru cultivarea relaţiei „bune" între mamă şi fiu
De ce au nevoie băieţii de la mamele lor în a doua decadă a vieţii
Există vreun moment în care maternitatea ia sfârşit?
Capitolul 5. De la tătic la tată, relaţia tată-fiu
Despre prinţi şi regi
Tatăl de care are nevoie un băiat
De ce au nevoie taţii
Când un tată îşi dă numele fiului său
De la tătic la tata: eliberarea băiatului
Capitolul 6. A doua naştere a unui băiat: trecerea spre maturitatea masculină
Jack şi vrejul de fasole
Călătoria eroului
Modele de iniţiere
Partea a III-a. Cum să creştem un băiat
Capitolul 7. Cum să-i învăţăm pe băieţi disciplina
Ce este disciplinarea sănătoasă
Disciplinarea în primul deceniu de viaţă
Disciplinarea la pubertate şi adolescenţă
Băieţii dificili, violenţi
Disciplina ca sistem constant
Capitolul 8. Cum îi învăţăm pe băieţi valorile, moralitatea şi spiritualitatea
Pentru a‑i învăţa pe copii un sistem de valori, trebuie mai întâi să‑l cunoaştem pe al nostru
Stadiile dezvoltării morale
Folosirea arhetipurilor şi a mitologiei pentru a educa băieţii
Cum să‑i învăţăm pe băieţi morala prin intermediul mijloacelor de informare în masă
Cum îi învăţăm pe băieţi să aibă grijă de propriul lor suflet
Nu vreau să mă simt ca un străin
Capitolul 9. Cum îi învăţăm pe băieţi despre sex şi dragoste
Iniţierea băieţilor în lumea sexului şi a iubirii
Masturbarea
Dar dacă fiul meu este homosexual?
Educaţia sexuală în şcoli
Iubirea ca disciplină spirituală
Sex, dragoste şi mass‑media
Băieţii şi abuzul sexual
Principii practice prin care să‑i învăţăm pe băieţi despre iubire şi angajament
Capitolul 10. Cum îi învăţăm pe băieţi să aibă un rol masculin sănătos în viaţă
Un rol masculin sacru pentru noul mileniu
Cum îl putem deprinde pe băiat cu sarcinile importante
Cum îi învăţăm pe băieţi un rol sacru
Epilog
Bibliografie completă
Mulţumiri
Într-o societate în care femeile sunt considerate categorie marginalizată şi privite ca potenţiale victime, băieţii, ulterior bărbaţii, ajung să fie priviţi ca potenţiali agresori. Astfel, discrepanţa socială nu se reduce, ci se adânceşte. Cum ar fi, însă, ne propune autorul acestei cărţi, să pornim de la premisa că băieţii sunt structuraţi diferit, că, de-a lungul mileniilor, au evoluat având nevoi, scopuri şi comportamente diferite de cele ale fetelor? În loc să încercăm să-i schimbăm, încadrându-i într-un tipar feminin, putem începe prin a-i înţelege şi a le oferi acel cadru de dezvoltare de care au nevoie pentru a deveni bărbaţii pe care ni-i dorim: puternici, protectori, devotaţi.
Michael Gurian este un pionier al cercetării diferenţelor de gen şi impactului lor asupra familiilor, şcolilor, corporaţiilor şi politicilor publice. Cofondator al Institutului Gurian, el predă, ţine conferinţe şi conduce ateliere formative în lumea întreagă. De acelaşi autor a mai apărut, la Editura Trei, Prezenţa invizibilă.
Cuprins
Prefaţă la ediţia a zecea aniversară
Introducere
Călătoria lui Pinocchio
Cum să iubeşti un băiat
Partea I. De ce sunt băieţii aşa cum sunt?
Capitolul 1. Unde începe totul: biologia masculinităţii
Înnăscut versus dobândit
Motorul principal: testosteronul
Cum gândeşte un băiat: creierul masculin
Ce simte un băiat: creierul şi sentimentele
De la biologie la cultură
Capitolul 2. Cultura creată de băieţi
Principiul 1: Competiţie, performanţă şi dezvoltarea competenţelor
Principiul 2: Empatia funcţională
Principiul 3: Preferinţa pentru grupurile mari
Principiul 4: Căutarea independenţei
Principiul 5: Sacrificiul personal în cadrul experienţei colective
Principiul 6: Modelele de rol masculine
Principiul 7: Transformarea vieţii în sport şi sportului în viaţă
Stadiile vieţii unui băiat
Pot băieţii să fie şi băieţi, şi feminişti în acelaşi timp?
Partea a II-a. De ce au nevoie băieţii
Capitolul 3. Băieţii au nevoie de un trib
Cele trei familii
Băieţii — creaturi tribale
Prima familie
A doua familie
A treia familie
Capitolul 4. Te voi iubi mereu: ce au nevoie băieţii de la mamele lor
Condiţiile adecvate pentru cultivarea relaţiei „bune" între mamă şi fiu
De ce au nevoie băieţii de la mamele lor în a doua decadă a vieţii
Există vreun moment în care maternitatea ia sfârşit?
Capitolul 5. De la tătic la tată, relaţia tată-fiu
Despre prinţi şi regi
Tatăl de care are nevoie un băiat
De ce au nevoie taţii
Când un tată îşi dă numele fiului său
De la tătic la tata: eliberarea băiatului
Capitolul 6. A doua naştere a unui băiat: trecerea spre maturitatea masculină
Jack şi vrejul de fasole
Călătoria eroului
Modele de iniţiere
Partea a III-a. Cum să creştem un băiat
Capitolul 7. Cum să-i învăţăm pe băieţi disciplina
Ce este disciplinarea sănătoasă
Disciplinarea în primul deceniu de viaţă
Disciplinarea la pubertate şi adolescenţă
Băieţii dificili, violenţi
Disciplina ca sistem constant
Capitolul 8. Cum îi învăţăm pe băieţi valorile, moralitatea şi spiritualitatea
Pentru a‑i învăţa pe copii un sistem de valori, trebuie mai întâi să‑l cunoaştem pe al nostru
Stadiile dezvoltării morale
Folosirea arhetipurilor şi a mitologiei pentru a educa băieţii
Cum să‑i învăţăm pe băieţi morala prin intermediul mijloacelor de informare în masă
Cum îi învăţăm pe băieţi să aibă grijă de propriul lor suflet
Nu vreau să mă simt ca un străin
Capitolul 9. Cum îi învăţăm pe băieţi despre sex şi dragoste
Iniţierea băieţilor în lumea sexului şi a iubirii
Masturbarea
Dar dacă fiul meu este homosexual?
Educaţia sexuală în şcoli
Iubirea ca disciplină spirituală
Sex, dragoste şi mass‑media
Băieţii şi abuzul sexual
Principii practice prin care să‑i învăţăm pe băieţi despre iubire şi angajament
Capitolul 10. Cum îi învăţăm pe băieţi să aibă un rol masculin sănătos în viaţă
Un rol masculin sacru pentru noul mileniu
Cum îl putem deprinde pe băiat cu sarcinile importante
Cum îi învăţăm pe băieţi un rol sacru
Epilog
Bibliografie completă
Mulţumiri
Clientii uniscan.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.