SCOLI CARE INVATA. A CINCEA DISCIPLINA APLICATA IN EDUCATIE 978-606-719-495-1

SCOLI CARE INVATA. A CINCEA DISCIPLINA APLICATA IN EDUCATIE 978-606-719-495-1

65 Lei (TVA inclus)
Costul de livrare se calculeaza odata cu adaugarea produsului in cos si selectarea localitatii destinatie.

Cod

Cod produs: 978-606-719-495-1

autor

Autor: Peter Senge

disponibilitate

Disponibilitate: Stoc limitat

Celebru teoretician al managementului organizațional, Peter Senge folosește tot ceea ce a învățat din lumea afacerilor, pentru a optimiza domeniul învățământului și al politicilor educaționale. Plecând de la modelul celor "cinci discipline" esențiale pentru schimbarea la nivel organizațional (măiestria personală, viziunea împărtășită, modelele mentale, învățarea în echipă și gândirea sistemică), Senge și colegii săi diagnostichează mai întâi stadiul la care se află sistemul educațional occidental, rămas în urmă, la nivelul erei industriale, și neracordat la nevoile actualei societăți informaționale. Cartea propune o serie de abordări novatarea pentru politicile educaționale, având ca repere predarea individualizată, adaptarea curriculei la contextul local și renunțarea la învățarea prin memorare. Școlile sunt văzute ca niște sisteme vii, a căror supraviețuire depinde de felul în care educatorii, elevii și părinții lor, dar și administrațiile locale izbutesc să se adapteze la transformările socio-economice.
Peter Senge, coordonator principal al acestui volum, conferențiază pe teme de leadership și sustenabilitate la Massachusetts Institute of Technology şi este fondatorul Societății pentru Învățare Organizaținală.

Completare la ediția tipărită. Din motive de spațiu, volumul "Şcoli care învaţă" nu a inclus, în varianta tipărită, secțiunile XIV, XV şi XVI din original. Puteți descărca gratuit traducerea acestor trei secțiuni de aici. [ "http://www.edituratrei.ro/public/images/P.Senge-Scoli_care_invata(completare_online).pdf" ]

Cuprins

Să începem


I. Puncte de reper
1. Un moment întipărit în minte
2. Ideea de şcoală care învaţă
3. Concepţii fundamentale despre învăţarea în organizaţii
4. Cum să citeşti această carte
5. Ce este nou în ediţia revizuită
6. Sistemul educaţional al erei industriale
Peter Senge

II. O iniţiere în cele cinci discipline
1. Crearea unui context pentru învăţarea organizaţională
2. Măiestria personală
3. Viziunea împărtăşită
4. Modelele mentale
5. Învăţarea în echipă
6. Gândirea sistemică
7. Eşti mai deştept decât un termostat?
Nelda Cambron‑McCabe, Janis Dutton

Sala de clasă

III. Să deschidem uşa sălii de clasă
1. Cum creăm clase care învaţă
2. Proiectarea unei clase care învaţă
Nelda Cambron‑McCabe
3. „Legal, sigur şi ceva ce îţi doreşti să înveţi"
Carol Ann Kenerson

IV. Observându‑i pe cei care învaţă

1. Demnitatea copilului
Tim Lucas
2. Să‑i descoperim pe cei care învaţă
Tim Lucas
3. Depăşirea absurdului
Terry O’Connor, Deirdre Bangham
4. Dansăm împreună
Candee Basford
5. Ce semnale transmiţi?
Janis Dutton, Nelda Cambron‑McCabe, Tim Lucas, Art Kleiner

V. Practici educaţionale
1. Predarea tensiunii structurale
Robert Fritz
2. Metoda „viziunii împărtăşite" aplicată la clasă
Tim Lucas
3. Temele pentru acasă: un monstru de temut
Betty Quantz
4. Evaluarea ca învăţare
Bena Kallick
5. Evaluare şi responsabilitate
Steve Price
6. Comportamente inteligente
Art Costa
7. Cunoaştere şi putere
Nelda Cambron‑McCabe, Janis Dutton

VI. Conversaţia constructivă

1. Cuvintele de deschidere
Carol Kenerson, Micah Fierstein, Janis Dutton
2. Prima întâlnire cu noua clasă
Nelda Cambron‑McCabe
3. Reîncadrarea consultărilor părinte–profesor
Nelda Cambron‑McCabe, Janis Dutton, Tim Lucas, Betty Quantz, Art Kleiner
4. „Nu mânca pizza…"
Bryan Smith, Nelda Cambron‑McCabe, Tim Lucas, Art Kleiner, Janis Dutton

VII. Gândirea sistemică la clasă

1. Studierea pe termen lung a sistemelor
Jay W. Forrester
2. Ghid pentru aplicarea la clasă a gândirii sistemice
Lees Stuntz, Nina Kruschwitz
3. Context şi implicare
Peter Senge
4. Competenţe şi capcane
Michael Goodman
5. Să învăţăm să facem conexiuni
Linda Booth Sweeney


Şcoala

VIII. În pragul şcolii
1. Crearea de şcoli care învaţă
2. Aspectul etic al iniţiativei de şcolarizare
Nelda Cambron‑McCabe

IX, Viziunea şcolii
1. Viziunea împărtăşită a şcolii tale
Bryan Smith, Tim Lucas
2. Reînnoirea leadershipului educaţional
Nelda Cambron‑McCabe

X. Realitatea curentă
1. Incertitudinea predeterminată
Art Kleiner
2. Întrebarea de 19 000 de dolari
Relatare de Micah Fierstein
3. Succesul pentru cei de succes
Michael Goodman, Janis Dutton
4. Mutarea poverii
Michael Goodman, Janis Dutton, Art Kleiner
5. Marele joc din liceu
Nathan Dutton, Rick Quantz, Nolan Dutton
6. Forumul pentru Leadershipul Tinerilor
Joyce Bisso

XI. Perfecţionarea profesională
1. Gata cu perfecţionarea didactică făcută în pripă
Edward T. Joyner
2. Grupul de studii cognitive
Faith Florer
3. A învăţa cum să predai
Nancy Hoffmann

XII. Leadershipul
1. A conduce fără a controla
Charlotte Roberts
2. Colegi şi parteneri
3. De la „călăreţul singuratic" la liderul învăţării: călătoria unui inspector
Peter Negroni
4. Niciun elev nu e „de aruncat"
Mary Leiker
5. Crearea unui grup nodal de învăţare
Les Omotani
6. „Nu puteţi face asta!"
Ann Marie Gallo


Comunitatea
XIII. Să păşim către comunitate
1. Cultivarea comunităţilor care învaţă

XVI. Sustenabilitatea

8. Cetăţeanul sistemic
Peter Senge

Note
Despre autori


Clientii uniscan.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.

Spune-ne parerea ta despre acest produs

Notificare prin e-mail cand apar comentarii noi
Newsletter
Abonare
Scroll