ALTE 101 TEHNICI FAVORITE ALE TERAPIEI PRIN JOC 978-606-40-0933-3
Produs indisponibil momentan. Pentru comenzi va rugam trimiteti mail la adresa bookshop@uniscan.ro sau contactati-ne la numarul de telefon 021/2245080, 021/2245026 Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.
Cod produs: 978-606-40-0933-3
Disponibilitate: Indisponibil
Experiența terapeuților care folosesc jocul cu copiii reprezintă o resursă de idei, în mare parte nefolosită, pentru îmbunătățirea practicii terapiei prin joc. În acest al doilea volum de tehnici de joc, terapeuți renumiți prezintă alte 101 tehnici favorite utilizate în lucrul cu copiii, descriind scopul urmărit și ilustrând prin exemple modul în care acestea pot fi puse în practică.
Cititorul poate descoperi: tehnici ale imaginației, care includ folosirea imageriei ghidate și a imaginației; tehnici narative, care ilustrează folosirea diverselor jocuri și metode pentru a îmbunătăți comunicarea verbală a copiilor; tehnici ale artelor expresive, care includ diversele procedee folosite în artă pentru a‑i ajuta pe copii să facă față traumelor și tulburărilor; tehnici ale jocului cu marionete, care ajută la exprimarea emoțiilor conflictuale; tehnici cu jucării și obiecte de joacă, ce ilustrează modul în care acestea sunt utile în jocul terapeutic; tehnici ale jocului în grup, care includ diverse metode folosite în contexte de grup.
Acest volum se adresează atât psihologilor care lucrează cu copii, cât și celor specializați în alte domenii – asistență socială, psihologie, psihoterapie, dezvoltarea copilului, terapie recreațională și psihiatrie –, precum și părinților și educatorilor.
Heidi Kaduson, specializată în intervenția psihologică pentru copii, este director al Institutului de Formare în Terapia prin Joc din comitatul Monroe, statul New Jersey.
Charles Schaefer este profesor emerit de psihologie la Fairleigh Dickinson University (New Jersey) şi cofondator al Asociației pentru Terapia prin Joc din SUA.
Jocul este activitatea naturală a copilăriei și, posibil, cea mai eficientă modalitate de învățare. De fapt, jocul este un exercițiu pentru viața reală, oferind suficientă elasticitate pentru a răspunde oricărui număr de evenimente, oameni și situații. Deși copilul știe că jocul nu este real, într‑un fel acesta capătă proporții reale. Jocul asigură exersarea în siguranță a comportamentelor cu posibilele consecințe intrinseci din care copilul învață. Jocul asigură dezvoltarea empatiei, prin intermediul jocului de rol și al exersării comportamentale. Numeroasele nuanțe și culori ale jocului oferă un infinit număr de posibilități de exersare și învățare, care nu ar putea fi accesibile prin alte modalități. M. Boultinghouse
Metaforele ne ajută să utilizăm cunoștințele sau experiențele deja trăite pentru a conferi sens noilor experiențe. Aplicarea directă a „metaforei terapeutice" prin intermediul narațiunii produce rezultate terapeutice. În general, povestea este o țesătură complexă de observații,învățăminte, intuiții și obiective care‑i transmit copilului un mesaj important. Nu este necesar ca cei mici să încerce să tragă concluzii din povestea care le este prezentată; ei pătrund cu ușurință în lumea ei, prin puterea imaginației. Această puterea imaginației reprezintă elementul schimbării și al vindecării. Metaforele poveștii activează imaginația copilului cu scopul vindecării prin putere, cunoaștere de sine și transformare. J.A. Marvasti
Cuprins
Prefață
Secțiunea întâi. Tehnicile imaginaţiei
1. De‑a bebelușul
Charles E. Schaefer
2. Folosirea imageriei ghidate pentru a intensifica procesul terapiei prin joc
Kevin O’Connor
3. Tufa de trandafiri
Violet Oaklander
4. Să ne prefacem că știm cum se face
S. Eileen Theiss
Secțiunea a doua. Tehnicile narative
5. Cuvinte pentru emoții
Heidi Gerard Kaduson
6. Cărțile de joc pentru povești
Norma Y. Leben
7. Tehnica narativă cu ajutorul fetrului
Linda Mattingly
8. Cutia cu insigne
Jo Ann L. Cook
9. Tehnica narativă cu ajutorul computerului
N.E. Brewer
10. Folosirea metaforelor, a basmelor și a poveștilor în psihoterapia copiilor
Jamshid A. Marvasti
11. Metaforele verbale sau prin artă pentru copiii care trăiesc pierderea
Glenda F. Short
12. Ghicește cuvântul din poveste
Mary Repp
13. Povestea eșarfei
Steve Harvey
14. Tehnica narativă cu ajutorul obiectelor
Jackie K. Frederiksen
Secţiunea a treia. Tehnici din artele expresive
15. Tehnica desenului înainte și după
Donna Cangelosi
16. Baloanele cu emoții
Glenda F. Short
17. Artă magică 94
Ruby Walker
18. Desenul cu ghemul de lână
Norma Y. Leben
19. O lume din lut
Lynn B. Hadley
20. Visele urâte
L.G. Agre
21. Plăcinta personalității
Tara M. Sinclair
22. Harta vieții 117
Glenda F. Short
23. Jocul de‑a arta
Lynn B. Hadley
24. Gloop: tratarea deprivării senzoriale
Neil Cabe
25. Tehnica squiggle cu lut
Richard Frankel
26. Plastilina de tip Play‑doh
Lynn B. Hadley
27. Busola interioară
Aimee H. Short
28. Retușuri 143
Sheri Saxe
29. Linia verticală în mijlocul paginii
Dolores M. Conyers
30. Crearea unei comunităţi
Nancy H. Cochran
31. Contururi de băieți și fete
Barbara A. Turner
32. Jocul desenelor
Stanley Kissel
33. Creierul afectiv în culori
Sheldon Berger și Jonna L. Tyler
34. Arta mâzgăliturilor
Leslie Hartley Lowe
35. Copacul emoţiilor
Joyce Meagher
36. Construiește un tată
Stazan K. Sina
37. Lutul sintetic în terapia prin joc
Martha D. Young
Secţiunea a patra. Tehnici de folosire a jocurilor
38. Jocul de dame: cu reguli sau fără reguli
L.G. Agre
39. Învinge cronometrul
Heidi Gerard Kaduson
40. Jocul „Nu sparge gheaţa" și emoţiile neplăcute
Donna Cangelosi
41. Alege un beţișor
Barbara McDowell
42. Jocul de‑a hoţii
Steve Harvey
43. Consecinţe: cum să ajungem la adolescentul opozant
Neil Cabe
44. De‑a v‑aţi ascunselea în terapia prin joc
John Allan și Mary Anne Pare
45. Spionul și pungașul
Bria Bartlett‑Simpson
46. Jocul de biliard: ajutându‑i pe copii să treacă dincolo de bila opt
Stanley Kissel
47. Emoţiile care se prăbușesc: facilitarea relaţiei de consiliere pentru copii
Christina Mattise
48. Creează‑ţi propriul joc de societate
Sandy Carter
49. Jocul de șah ca metaforă pentru alegerile de viaţă
Leslie Hartley Lowe
Secţiunea a cincea. Tehnici ale jocului cu marionete
50. Battaro și casa marionetelor
Martha J. Harkin
51. Tehnica marionetelor-pivot pentru deget
Jo Ann L. Cook
52. Construiește‑ţi o marionetă
Anne Blackwell
53. Folosirea unei marionete pentru crearea unui client simbolic
Carolyn J. Narcavage
54. Teatrul de păpuși
Marie Boultinghouse
55. Pe de‑o parte... şi pe cealaltă parte
Christina Mattise
Secţiunea a șasea. Tehnici cu jucării și obiecte de joacă
56. BodySox 305
Kimberly Dye
57. Păpușa Eu 308
Jessica Stone‑Phennicie
58. Să rupem hârtia!
Kathy Daves
59. Jocul de‑a furia
Patricia Davidson
60. Sculptura 321
Michael Cascio
61. Tehnica covorului fermecat
Dolores M. Conyers
62. Șarpele 330
Alan Lobaugh
63. Tehnica biberonului
Diane Murray
64. Tehnica tricoului
Nancy H. Cochran
65. Tehnica albumului de fotografii
Sueanne Brown
66. Turnul furios
Sheri Saxe
67. Baloanele furiei
Tammy Horn
68. Tehnica cutiei cu îngrijorări
Debbie S. Jones
69. Orașul de carton
Berrell Mallery și Randall Martin
70. Solniţele‑ghicitori
Judith Friedman Babcock
71. Cuburile Jenga și un aparat de fotografiat
Catherine G. Tierney
72. Scutul de furie
Teresa A. Glatthorn
73. Folosirea cărţilor artizanale pentru a‑i pregăti pe copii pentru traumele sau crizele previzibile
Kevin O’Connor
74. Scala trăirilor de furie
Joyce Meagher
75. Tropăim și pocnim bule
Cathy Wunderlich
76. Dărâmarea zidurilor furiei
Jennifer Leonetti
77. Figurine
Sylvia Fisher
Secţiunea a șaptea. Tehnici de joc în grup
78. ElastaBlast
Kimberly Dye
79. Activitate pentru coeziunea grupului
Glenda F. Short
80. Căpitanii de pe Avatar: o aventură spaţială pentru copiii care trec printr‑o perioadă de schimbări
Tara M. Sinclair
81. Dl Urât
Mary May Schmidt
82. Grupul de marionete terapeutice
Aileen Cunliffe
83. Spectacolul de marionete
Glenda F. Short
84. Tehnica naraţiunii comune prin intermediul jocului cu marionete în terapia de grup prin joc
Mitch Jacobs
Secţiunea a opta. Alte tehnici
85. Folosirea desenelor despre amintirile timpurii pentru a facilita analiza stilului de viaţă pentru copiii aflaţi în terapie prin joc
Harold M. Heidt
86. Figurina propriei persoane pentru jocul
în cutia cu nisip
L. Jean Ley și Jean Howze
87. Lista îngrijorărilor
Richard Sloves
88. Albumul meu de bebeluș
Karen Pitzen
89. Fluierul sau flautul dulce
Robert W. Freeman
90. Un nou început — ceremonia rochiei de mireasă
Patricia B. Grigoryev
91. Terapia prin joc și animalele de companie
Mary‑Lynn Harrison
92. Douăsprezece versus una
Mary May Schmidt
93. Terapeutul interior
Patricia B. Grigoryev
94. Comentarii în direct
David A. Snyder
95. Tehnica liniei timpului
Jo Ann L. Cook
96. Procesul de încheiere a terapiei folosind metafora
Teresa A. Glatthorn
97. Centrul emoţiilor
Helen E. Benedict
98. Tehnica aparatului de fotografiat de unică folosinţă
Jo Ann L. Cook
99. Folosirea animalelor în contextul terapiei prin joc
S. Eileen Theiss
100. Plimbarea pentru a cumpăra popcorn
Allan Gonsher
101. Coterapia prin joc
Ann C. Levinger
Cititorul poate descoperi: tehnici ale imaginației, care includ folosirea imageriei ghidate și a imaginației; tehnici narative, care ilustrează folosirea diverselor jocuri și metode pentru a îmbunătăți comunicarea verbală a copiilor; tehnici ale artelor expresive, care includ diversele procedee folosite în artă pentru a‑i ajuta pe copii să facă față traumelor și tulburărilor; tehnici ale jocului cu marionete, care ajută la exprimarea emoțiilor conflictuale; tehnici cu jucării și obiecte de joacă, ce ilustrează modul în care acestea sunt utile în jocul terapeutic; tehnici ale jocului în grup, care includ diverse metode folosite în contexte de grup.
Acest volum se adresează atât psihologilor care lucrează cu copii, cât și celor specializați în alte domenii – asistență socială, psihologie, psihoterapie, dezvoltarea copilului, terapie recreațională și psihiatrie –, precum și părinților și educatorilor.
Heidi Kaduson, specializată în intervenția psihologică pentru copii, este director al Institutului de Formare în Terapia prin Joc din comitatul Monroe, statul New Jersey.
Charles Schaefer este profesor emerit de psihologie la Fairleigh Dickinson University (New Jersey) şi cofondator al Asociației pentru Terapia prin Joc din SUA.
Jocul este activitatea naturală a copilăriei și, posibil, cea mai eficientă modalitate de învățare. De fapt, jocul este un exercițiu pentru viața reală, oferind suficientă elasticitate pentru a răspunde oricărui număr de evenimente, oameni și situații. Deși copilul știe că jocul nu este real, într‑un fel acesta capătă proporții reale. Jocul asigură exersarea în siguranță a comportamentelor cu posibilele consecințe intrinseci din care copilul învață. Jocul asigură dezvoltarea empatiei, prin intermediul jocului de rol și al exersării comportamentale. Numeroasele nuanțe și culori ale jocului oferă un infinit număr de posibilități de exersare și învățare, care nu ar putea fi accesibile prin alte modalități. M. Boultinghouse
Metaforele ne ajută să utilizăm cunoștințele sau experiențele deja trăite pentru a conferi sens noilor experiențe. Aplicarea directă a „metaforei terapeutice" prin intermediul narațiunii produce rezultate terapeutice. În general, povestea este o țesătură complexă de observații,învățăminte, intuiții și obiective care‑i transmit copilului un mesaj important. Nu este necesar ca cei mici să încerce să tragă concluzii din povestea care le este prezentată; ei pătrund cu ușurință în lumea ei, prin puterea imaginației. Această puterea imaginației reprezintă elementul schimbării și al vindecării. Metaforele poveștii activează imaginația copilului cu scopul vindecării prin putere, cunoaștere de sine și transformare. J.A. Marvasti
Cuprins
Prefață
Secțiunea întâi. Tehnicile imaginaţiei
1. De‑a bebelușul
Charles E. Schaefer
2. Folosirea imageriei ghidate pentru a intensifica procesul terapiei prin joc
Kevin O’Connor
3. Tufa de trandafiri
Violet Oaklander
4. Să ne prefacem că știm cum se face
S. Eileen Theiss
Secțiunea a doua. Tehnicile narative
5. Cuvinte pentru emoții
Heidi Gerard Kaduson
6. Cărțile de joc pentru povești
Norma Y. Leben
7. Tehnica narativă cu ajutorul fetrului
Linda Mattingly
8. Cutia cu insigne
Jo Ann L. Cook
9. Tehnica narativă cu ajutorul computerului
N.E. Brewer
10. Folosirea metaforelor, a basmelor și a poveștilor în psihoterapia copiilor
Jamshid A. Marvasti
11. Metaforele verbale sau prin artă pentru copiii care trăiesc pierderea
Glenda F. Short
12. Ghicește cuvântul din poveste
Mary Repp
13. Povestea eșarfei
Steve Harvey
14. Tehnica narativă cu ajutorul obiectelor
Jackie K. Frederiksen
Secţiunea a treia. Tehnici din artele expresive
15. Tehnica desenului înainte și după
Donna Cangelosi
16. Baloanele cu emoții
Glenda F. Short
17. Artă magică 94
Ruby Walker
18. Desenul cu ghemul de lână
Norma Y. Leben
19. O lume din lut
Lynn B. Hadley
20. Visele urâte
L.G. Agre
21. Plăcinta personalității
Tara M. Sinclair
22. Harta vieții 117
Glenda F. Short
23. Jocul de‑a arta
Lynn B. Hadley
24. Gloop: tratarea deprivării senzoriale
Neil Cabe
25. Tehnica squiggle cu lut
Richard Frankel
26. Plastilina de tip Play‑doh
Lynn B. Hadley
27. Busola interioară
Aimee H. Short
28. Retușuri 143
Sheri Saxe
29. Linia verticală în mijlocul paginii
Dolores M. Conyers
30. Crearea unei comunităţi
Nancy H. Cochran
31. Contururi de băieți și fete
Barbara A. Turner
32. Jocul desenelor
Stanley Kissel
33. Creierul afectiv în culori
Sheldon Berger și Jonna L. Tyler
34. Arta mâzgăliturilor
Leslie Hartley Lowe
35. Copacul emoţiilor
Joyce Meagher
36. Construiește un tată
Stazan K. Sina
37. Lutul sintetic în terapia prin joc
Martha D. Young
Secţiunea a patra. Tehnici de folosire a jocurilor
38. Jocul de dame: cu reguli sau fără reguli
L.G. Agre
39. Învinge cronometrul
Heidi Gerard Kaduson
40. Jocul „Nu sparge gheaţa" și emoţiile neplăcute
Donna Cangelosi
41. Alege un beţișor
Barbara McDowell
42. Jocul de‑a hoţii
Steve Harvey
43. Consecinţe: cum să ajungem la adolescentul opozant
Neil Cabe
44. De‑a v‑aţi ascunselea în terapia prin joc
John Allan și Mary Anne Pare
45. Spionul și pungașul
Bria Bartlett‑Simpson
46. Jocul de biliard: ajutându‑i pe copii să treacă dincolo de bila opt
Stanley Kissel
47. Emoţiile care se prăbușesc: facilitarea relaţiei de consiliere pentru copii
Christina Mattise
48. Creează‑ţi propriul joc de societate
Sandy Carter
49. Jocul de șah ca metaforă pentru alegerile de viaţă
Leslie Hartley Lowe
Secţiunea a cincea. Tehnici ale jocului cu marionete
50. Battaro și casa marionetelor
Martha J. Harkin
51. Tehnica marionetelor-pivot pentru deget
Jo Ann L. Cook
52. Construiește‑ţi o marionetă
Anne Blackwell
53. Folosirea unei marionete pentru crearea unui client simbolic
Carolyn J. Narcavage
54. Teatrul de păpuși
Marie Boultinghouse
55. Pe de‑o parte... şi pe cealaltă parte
Christina Mattise
Secţiunea a șasea. Tehnici cu jucării și obiecte de joacă
56. BodySox 305
Kimberly Dye
57. Păpușa Eu 308
Jessica Stone‑Phennicie
58. Să rupem hârtia!
Kathy Daves
59. Jocul de‑a furia
Patricia Davidson
60. Sculptura 321
Michael Cascio
61. Tehnica covorului fermecat
Dolores M. Conyers
62. Șarpele 330
Alan Lobaugh
63. Tehnica biberonului
Diane Murray
64. Tehnica tricoului
Nancy H. Cochran
65. Tehnica albumului de fotografii
Sueanne Brown
66. Turnul furios
Sheri Saxe
67. Baloanele furiei
Tammy Horn
68. Tehnica cutiei cu îngrijorări
Debbie S. Jones
69. Orașul de carton
Berrell Mallery și Randall Martin
70. Solniţele‑ghicitori
Judith Friedman Babcock
71. Cuburile Jenga și un aparat de fotografiat
Catherine G. Tierney
72. Scutul de furie
Teresa A. Glatthorn
73. Folosirea cărţilor artizanale pentru a‑i pregăti pe copii pentru traumele sau crizele previzibile
Kevin O’Connor
74. Scala trăirilor de furie
Joyce Meagher
75. Tropăim și pocnim bule
Cathy Wunderlich
76. Dărâmarea zidurilor furiei
Jennifer Leonetti
77. Figurine
Sylvia Fisher
Secţiunea a șaptea. Tehnici de joc în grup
78. ElastaBlast
Kimberly Dye
79. Activitate pentru coeziunea grupului
Glenda F. Short
80. Căpitanii de pe Avatar: o aventură spaţială pentru copiii care trec printr‑o perioadă de schimbări
Tara M. Sinclair
81. Dl Urât
Mary May Schmidt
82. Grupul de marionete terapeutice
Aileen Cunliffe
83. Spectacolul de marionete
Glenda F. Short
84. Tehnica naraţiunii comune prin intermediul jocului cu marionete în terapia de grup prin joc
Mitch Jacobs
Secţiunea a opta. Alte tehnici
85. Folosirea desenelor despre amintirile timpurii pentru a facilita analiza stilului de viaţă pentru copiii aflaţi în terapie prin joc
Harold M. Heidt
86. Figurina propriei persoane pentru jocul
în cutia cu nisip
L. Jean Ley și Jean Howze
87. Lista îngrijorărilor
Richard Sloves
88. Albumul meu de bebeluș
Karen Pitzen
89. Fluierul sau flautul dulce
Robert W. Freeman
90. Un nou început — ceremonia rochiei de mireasă
Patricia B. Grigoryev
91. Terapia prin joc și animalele de companie
Mary‑Lynn Harrison
92. Douăsprezece versus una
Mary May Schmidt
93. Terapeutul interior
Patricia B. Grigoryev
94. Comentarii în direct
David A. Snyder
95. Tehnica liniei timpului
Jo Ann L. Cook
96. Procesul de încheiere a terapiei folosind metafora
Teresa A. Glatthorn
97. Centrul emoţiilor
Helen E. Benedict
98. Tehnica aparatului de fotografiat de unică folosinţă
Jo Ann L. Cook
99. Folosirea animalelor în contextul terapiei prin joc
S. Eileen Theiss
100. Plimbarea pentru a cumpăra popcorn
Allan Gonsher
101. Coterapia prin joc
Ann C. Levinger
Clientii uniscan.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.