INTRE LOGICA INIMII SI LOGICA MINTII 978-973-707-946-6

INTRE LOGICA INIMII SI LOGICA MINTII 978-973-707-946-6

Produs indisponibil momentan. Pentru comenzi va rugam trimiteti mail la adresa bookshop@uniscan.ro sau contactati-ne la numarul de telefon 021/2245080, 021/2245026 Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:
Cod

Cod produs: 978-973-707-946-6

producator

Producator:

disponibilitate

Disponibilitate: Indisponibil

Despre constelaţia Freud Adler Jung, cu psihologia lor abisală, nu s-a scris la noi cu atâta competenţă…; lucrarea celebră a lui Ludwig Klages, Spiritul ca tăgăduitor al sufletului, va fi cunoscută abia prin relatările de aici; asupra lui Nietzsche ca „precursor al psihologiei abisale" nu se scrisese încă defel…
De câteva ori în cursul lucrării sale, autorul se referă, ca la un egal al clasicilor sau al cvasiclasicilor comentaţi, la Blaga, ajungând chiar până la a socoti, în legătură cu problemele inconştientului, că procesul de trezire a conştiinţei filosofice la reprezentanţii orientărilor abisale îşi atinge punctul culminant la Blaga cu a sa „noologie abisală"…
La fel va interesa, prin noutatea şi siguranţa interpretării ei, încercarea intitulată „O superstiţie a poporului român în lumina etologiei". Folclorul şi basmele noastre pot fi cercetate şi altfel decât cu mijloacele etnografiei, mai ales în lumina ideilor veacului (inconştient colectiv, arhetip, psihologie abisală, simbolism), pe care un Mircea Eliade a ştiut atât de bine să le prefacă în instrumente de cunoaştere şi validare a culturilor folclorice. Autorul de faţă, interpretând cu mijloace moderne o superstiţie populară, reuşeşte să găsească înţelesuri în neînţelesul folcloric.Constantin Noica

Dacă există într-adevăr o logică a inimii, cum gândea Pascal, atunci ambivalența afectivă este unul dintre capitolele sale importante. Vechii moraliști au înregistrat fenomenul cu mult înainte de apariția psihanalizei, dar formulările lor devin pe deplin transparente și se îmbogățesc cu sensuri noi abia într-o lectură psihanalitică.
Așa cum reiese din Totem și tabu, Freud a descoperit topografia bietajată a ambivalenței afective prin studiul nevrozei obsesionale. Excesul de afecțiune față de o persoană apropiată, care se manifestă în această disfuncție psihică, trebuie pus pe seama existenței unei dușmănii inconștiente inspirate de același obiect uman. […] Ca în atâtea alte cazuri, Freud regăsește la oamenii sănătoși ceea ce a descoperit la cei bolnavi. Vasile Dem. Zamfirescu

În privința existenței unui instinct al morții, Konrad Lorenz, unul dintre părinții etologiei, laureat al premiului Nobel pentru cercetările sale, își exprimă în mod categoric dezacordul: „Această ipoteză străină biologiei este în ochii etologului nu numai inutilă, ci și falsă". În cartea dedicată istoriei naturale a agresivității, de unde este extras acest citat, Lorenz nu mai consideră necesar să argumenteze falsitatea ipotezei freudiene, atât de evident i se pare neadevărul ei. Și totuși, de ce mor organismele vii, cum se explică faptul incontestabil că îmbătrânirea și moartea exemplarelor unei specii se produc în urma acțiunii unor cauze interne? Vasile Dem. Zamfirescu


Clientii uniscan.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.

Spune-ne parerea ta despre acest produs

Notificare prin e-mail cand apar comentarii noi
Newsletter
Abonare
Scroll