LE-AM INCERCAT PE TOATE. PLANSETE, INCAPATANARE SI CRIZE DE FURIE (PERIOADA 1-5 ANI) 978-606-40-0689-9

LE-AM INCERCAT PE TOATE. PLANSETE, INCAPATANARE SI CRIZE DE FURIE (PERIOADA 1-5 ANI) 978-606-40-0689-9

Produs indisponibil momentan. Pentru comenzi va rugam trimiteti mail la adresa bookshop@uniscan.ro sau contactati-ne la numarul de telefon 021/2245080, 021/2245026 Vedeti mai jos alte produse similare disponibile.

Completati formularul de mai jos pentru a fi anuntat cand acest produs revine pe stoc.

Numele tau:
Email:
Cod

Cod produs: 978-606-40-0689-9

disponibilitate

Disponibilitate: Indisponibil

Cum poți să scapi de veșnicele dispute cu copilul care nu vrea să se îmbrace pentru grădiniță, care se tot trezește noaptea și nu mai vrea să doarmă singur, care nu se mai lasă dus de la locul de joacă ori care vorbește urât și își lovește fratele mai mic? Părinții au tendința de a interpreta comportamentele enervante ale copiilor ca pe niște manifestări ale relei-voințe ori sfidării. Alții se culpabilizează: oare nu cumva mi-am traumatizat copilașul? Descoperirile recente din neurofiziologie și psihologia experimentală aruncă o nouă lumină asupra acestor comportamente "obraznice": copilul nu vrea să-și sfideze părinții, ci are nevoie de o urgentă reglare neuro-hormonală. Criza de nervi a copilului mic din supermarket nu e un moft, ci un semn că cel mic este epuizat de procesarea a mii de stimuli senzoriali. La fel, un copil de 3 ani nu minte cu bună știință când începe să fabuleze, ci doar își exersează o capacitate cerebrală nou dezvoltată, cea a fanteziei, a jonglării cu imaginile mentale. Plecând de la astfel de explicații, cartea oferă soluțiile potrivite vârstei și îi încurajează pe părinți să-și revadă propriile certitudini și credințe legate de educația copiilor.

Isabelle Filliozat este psihoterapeută și specialistă în educație școlară, fiind directoarea Școlii de Inteligențe Relaționale și Emoționale din Aix-en-Provence, dedicată parentajului și dezvoltării personale. La Editura Trei, vor mai apărea, de aceeași autoare, alte două volume de parentaj dedicate vârstei școlare mici și adolescenței.

Anouk Dubois este ilustratoare și formatoare în parentaj.

CUPRINS

Introducere
Isabelle Filliozat
Anouk Dubois
Mod de utilizare


1. Un copil e mai greu de îngrijit decât o plantă de apartament
Ce sunt capriciile?
Ce se întâmplă?
E plin „rezervorul său de iubire"?
– Vorbele de iubire
– Timpul petrecut împreună
– Atingeri, pupici, mângâieri, îmbrăţișări tandre…
Contactul fizic
Crize de furie și alte furtuni emoţionale
• Nu stă o clipă locului
• Se leagănă cu scaunul
• Mai ţine și de părinţi…
• …sau pur și simplu de vârstă!


2. De la 12 la 18 luni: perioada „nu"‑ului părinţilor

• Spuneţi STOP mai degrabă decât NU
• Interveniţi fizic
• Copilașul ignoră regulile, nu respectă limitele, nici interdicţiile!
• Face exact ceea ce tocmai i-am interzis, privindu-mă drept în ochi!
• Vrea totul, pe loc!
• Arată cu degetul, parcă le-ar vrea pe toate!
• A căzut și se uită la mine înainte de a se pune pe plâns
• Când mă îndepărtez de ea, urlă
• Se trezește noaptea!

3. De la 18 la 24 de luni: perioada „nu"‑ului copiilor
• Se împotrivește
• Urlă la cea mai mică frustrare
• Mă exasperează cu întrebările ei
• Face prostii
• Lovește, mușcă, trage de păr…

4. De la 24 la 30 de luni: ordine, în ordine, fără ordine!
• Își folosește mintea ca să pună

5. De la 2 ani şi jumătatela 3 ani: eu, eu… singură!
• Sin-gu-ră!
• „Vreau…!"
• Nu știe ce vrea!

6. 3 ani: împreună
• „Nu vreau!"
• Ştie regulile, dar nu le respectă

7. De la 3 ani şi jumătate la 4 ani: naşterea imaginarului, fantasme şi coşmaruri
• Are coșmaruri
• Desenează, colorează, decupează, orice și oricând!
Şi spune… „nu eu!"

8. 4 ani: puterea, regulile şi imaginea de sine
• Fantazează și se laudă
• E timid
• Vorbește gura fără ea!

9. De la 4 ani şi jumătate de sine şi dificultăţile de socializare
• O doare burta
• E pudic
• Îi ia ore întregi să se îmbrace
• Pune prea multe întrebări

10. Stabilirea limitelor
• Cum să refuzi fără a nega emoţia
• Daţi instrucţiuni
• Un singur cuvânt e de ajuns!
– Responsabilizaţi în loc să culpabilizaţi
– Daţi informaţii
• Puterea descrierii
• O „prostie"?
– Pedepse
– Ţipete
– Desconsiderare, critică, etichetare
– Lovituri, palme și bătăi
– Izolare, suspendare, „time-out"
– Respingerea
– Umilirea
– Indulgenţă și repararea greșelii în locul său
– Urmări firești sau logice, sancţiuni reparatorii

11. Certurile dintre copii

• Rivalitatea
• Eliberarea tensiunilor emoţionale
• Cea mică nu vrea să dea nimic
• Fiecare la rândul său
– Certuri pentru teritoriu
– Lupta împotriva regresiei
• Mă imită!
• Nu vrea să se joace cu prietena sa

12. În funcţie de vârstă
• Minciunile
• Învăţarea progresivă a păstrării ordinii
• Ce-i de făcut?
• Cum rezolvăm o problemă în opt pași
• Oare copiii de azi sunt mai răi decât cei de ieri?

Concluzie
Bibliografie pentru aprofundarea subiectului
Mulţumiri



Clientii uniscan.ro nu au adaugat inca opinii pentru acest produs. Fii primul care adauga o parere, folosind formularul de mai jos.

Spune-ne parerea ta despre acest produs

Notificare prin e-mail cand apar comentarii noi
Newsletter
Abonare
Scroll